U N B R E A K A B L E

DNS lagi, LAJUKAN INTERNET PULAK !
Wednesday, October 5, 2011 | 9:45 PM | 0 comments
hallo2! arini gua excited cikit mau share dgn lu orang!! hahah...
post gua yang semalam berkaitan tukar DNS untuk bypass sekatan internet ,
sebenarnya berkait rapat dengan salah satu cara 
untuk lajukan capaian internet lu orang.

*bagi yang kurang ilmu teknikal, lu orang mesti kabur-kabur dan 

cepat-cepat close bila gua bukak cerita pasal komputer, nasihat gua,
 lu orang tarik nafas dalam-dalam dan cuba fahami, untung-untung
 lu orang boleh dapat apa yang cuba gua sampaikan ni 
cara lajukan internet, lu orang taknak ke?

Ini care nye.. tegok gambar kat bawah !!!


nyiirap x?? hahah.. men2 je dulu..




Hhahahaha!! saba2.. gua guraw je .. lex la.. ok.. seriously..
berbalik kepada tajuk, perkaitan antara ubah DNS dengan internet
 adalah, penyedian internet (streamyx, P1 dan sebagai) mempunyai
 DNS server mereka tersendiri, melalui DNS tersebut internet
 akan dicapai, sekiranya DNS server mereka perlahan maka,
 capaian internet juga akan perlahan.

Jadi dengan menukar DNS server kepada DNS lain, open DNS

 misalnya , dikatakan bahawa DNS ini mempunyai simpanan
 cache yang tinggi, maka capaian internet akan lebih pantas.



Sebagai rujukan:

DNS - domain name system - sistem yang menukarkan alamat yang difahami



 komputer (66.220.149.25) kepada nama yang mudah difahami manusia (facebook.com).


DNS server - DNS untuk penyedia internet; streamyx (202.188.0.133), jaring 


(61.6.32.163) dan sebagai.


*Dan untuk tutorialnya, lu orang boleh rujuk 
fendihadana, penerangan dan



 tutorial paling bagus tentang cara lajukan internet lu orang guna open DNS.





*harap maap la... gua pon baru belajar dari kawan semalam!! 


kalau salah boleh tunjukkan ;)

The Past | The Future
Its All About ARSENAL ★


Hey,im the big fan of arsenal.so,please dont ask me why my blog full of those things.
click on my navigations above = B.A.P

Dasboard | +Follow
B. A.. P